Blog

Strategia w social media podczas pandemii

Avatar photo Klaudia

Twój biznes wybudza się do życia po dłuższym czasie nieobecności na rynku? A może wciąż obowiązują ograniczenia, które jeszcze uniemożliwiają Tobie prowadzenie działalności, ale niedługo zostaną one zniesione? To ostatni moment na zaplanowanie strategii na następne działania na Twoich kanałach social media. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które mogą pomóc Tobie w tym zadaniu. 

 

Zaczniemy od najważniejszego: angażuj grupę swoich odbiorców – już, teraz. Nie pozwól im o sobie zapomnieć i rozmawiaj z nimi w social media, wymieniając się spostrzeżeniami, przywołując miłe wspomnienia, przypominając o swoich produktach i usługach. Jeśli specyfika Twojego biznesu na to pozwala, rozważ założenie grupy na Facebooku, na której zbudujesz społeczność. Grupa może posłużyć Tobie za miejsce, w którym sympatycy Twojej marki będą mogli wymieniać się inspiracjami, doświadczeniami. Grupa to także przestrzeń, która pomoże budować Twoją eksperckość i na której możesz publikować ekskluzywne treści lub specjalne oferty dla wyselekcjonowanych klientów.

 

Po drugie, zdefiniuj czego Twoi klienci od Ciebie potrzebują. W zależności od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz, musisz wiedzieć, jakie komunikaty będą dla nich niezbędne, aby umawiając się do Ciebie na wizytę czy kupując Twój produkt czuli się bezpiecznie. Czy powinni się wcześniej przygotować? Czy odwiedzając Cię muszą zaopatrzyć się w rękawiczki i maseczki? Czy klienci mogą oczekiwać na wizytę w poczekalni, a może powinni przychodzić tylko na umówioną godzinę? Ile osób możesz przyjąć? Nie pozostawiaj żadnych wątpliwości co do tego, jak Twoja firma funkcjonuje w tym momencie.

 

TIP Jeśli publikujesz na Facebooku, rozważ przypięcie postu do góry strony. Podaj w nim zbiorcze informacje – osobom odwiedzającym Twój fanpage pomoże to w szybkim zapoznaniu się z zasadami. Warto również przemyśleć dodanie linku do tego postu w automatycznej odpowiedzi na wiadomość. 

 

PRO TIP Po publikacji posta oznacz go jako “nowe informacje na temat COVID-19” – ze względu na wyróżnienie, wpis jest lepiej widoczny dla użytkowników. 

 

Działasz na Instagramie? Wykorzystaj Instagram Stories – wyróżnij grupę relacji, w której opiszesz obowiązujące zasady. Tak samo, jak przypięty post na Facebooku, relacja będzie widoczna po wejściu na Twój profil i łatwo dostępna. 

 

Kolejną kwestią jest Twoja oferta – czy uległa ona zmianom w ciągu tych 3 miesięcy? Nie zwlekaj i koniecznie daj o tym znać swoim fanom. Nie mniej istotną sprawą jest cena produktów i usług. Jeśli z pewnych względów zdecydowałeś się na podniesienie cen, poważnie rozważ poinformowanie o tym klientów i wyjaśnienie swoich pobudek. Czas pandemii doskonale pokazał, jak korzystna wizerunkowo może być szczerość oraz pokazywanie “ludzkiej strony biznesu”.

 

Budżet reklamowy – być może nie znalazłeś powodu dla prowadzenia kampani reklamowych podczas, gdy Twój biznes nie mógł funkcjonować. Teraz gdy wiesz, że możesz ponownie

 

wrócić do gry, mądrze go rozplanuj. Kluczem do sukcesu jest przemyślenie, jaki efekt chcesz osiągnąć dzięki reklamie. Zbierz w całość wszystkie myśli i rozpisz swoje cele. Więcej o tym, jak wycisnąć więcej z reklamy przy mniejszym budżecie reklamowym przeczytasz pod linkiem: https://bit.ly/3gIs1sC