Blog

Etapy komunikowania się z klientem w social mediach

Avatar photo Klaudia

Aby działania w social mediach były efektywne, a komunikacja z klientami przynosiła zamierzone efekty, konieczne jest wdrożenie dokładnie przemyślanej strategii  Czy można wyodrębnić poszczególne etapy komunikacji i realizować je krok po kroku? Sprawdźmy! 

 

 Etap zerowy. Zanim zaplanujesz posty

 

Planując społecznościową ekspansję, zapomnij o freestylu. Jeśli chcesz działać skutecznie, dokładnie zaplanuj działania:
Precyzyjnie wyznacz cele swojej obecności w social mediach. Zastanów się, jak klienci mają widzieć Twoją markę i jakie reakcje chcesz wywołać  Określ i poznaj grupę docelową – musisz wiedzieć, do kogo chcesz kierować swoje komunikaty  W tym celu zbadaj zachowania grupy docelowej, poznaj ich potrzeby, zainteresowania, język i sposób komunikacji.

 

 Etap poznania, czyli o content marketingu słów kilka

 

Daj się poznać – opowiedz historię działalności, przedstaw markę, jej zalety i możliwości, ALE unikaj posługiwania się frazesami typu: „Nasza firma powstała z 1991 roku, jest niezawodna i profesjonalna”  Wyjdź poza utarte schematy i wykorzystuj emocje – wciągaj odbiorcę w pasjonujący świat marki, opowiadaj ciekawe historie, wykorzystuj storytelling, postaw na autentyczność.

 

 Etap nawiązywania relacji

 

Budowanie relacji to klucz do skutecznych działań w social mediach Wciągaj użytkowników do dyskusji, zachęcaj do komentowania wpisów na blogu czy postów na Facebooku i w żadnym wypadku nie zostawiaj ich bez odpowiedzi Reaguj, komentuj, zmniejszaj dystans między marką a jej odbiorcami 

 

 Etap zaspokajania potrzeb

 

Gdy wokół mediów społecznościowych zgromadzisz aktywną, lojalną społeczność, obserwuj dokładnie jej działania – użytkownicy z czasem sami zaczną informować Cię o swoich potrzebach – pytając, wyrażając opinie czy pisząc wprost o tym, czego im brakuje  Traktuj social media poważnie – czerp garściami z sygnałów i wskazówek, które dają Ci użytkownicy 

 

I co dalej? 

 

Czy wystarczy przedstawić się klientom, opowiedzieć ciekawą historię, nawiązać relacje, a potem je podtrzymywać? Nie. Dlaczego? Ponieważ wszystkie etapy muszą nieustannie się przenikać  Ciągle musisz dbać o content, przyciągać nowych odbiorców, wzbudzać emocje (te pozytywne ) oraz zaspokajać potrzeby klientów. I zawsze pamiętaj o wyznaczonych celach.  Gotowy?