Blog

Kolory Twojej marki mają znaczenie!

Avatar photo Klaudia

Pewien czas temu mieliście okazję przeczytać na naszym Instagramie krótką notatkę na temat kolorów w marketingu ? – pisaliśmy o tym, że nasza podświadomość sama określa, które z barw dodają nam mocy, a które ją studzą. Prawdą jest również, że kolory potrafią wywołać reakcje organizmu. 

 

➡️ Z czym więc kojarzą się kolory Twojej marki, do jakich działań wzywają i czy zostały one słusznie wybrane? Sprawdźmy!

 

żółty jest kolorem słońca. Łączy się bezpośrednio z pozytywną energią, a także szczęściem. Często spotkamy go w reklamach żywności, szczególnie fastfoodów.
pomarańczowy może stanowić dobrą alternatywę dla żółtego i czerwonego. Określa zarówno radość i szczęście, jak i energię, i spontaniczność. Wykorzystywany jest markach oferujących produkty, usługi i jedzenie – szczególnie przeznaczone dla ludzi młodych.
czerwony odpowiada na potrzeby aktywności – zarówno fizycznej i emocjonalnej. Dlatego też wiele buttonów w sklepach internetowych jest właśnie czerwonych! Zachęcają nas do szybkiego podjęcia decyzji.
fioletowy znakomicie przyciąga wzrok i zatrzymuje uwagę – oznacza tajemniczość, ale także i luksus. Marki, które je stosują są z reguły kreatywne i podejmują nowatorskie działania.
czarny to nie tylko smutek. Podkreśla moc i elegancję, a także wyszczupla i sprawia, że litery lub symbole stają się bardziej czytelne. Stanowi dobre tło dla innych kolorów – szczególnie dobrze prezentują się na nim fotografie czy obrazy, ponieważ wydobywa ich barwy.
brązowy jest kolorem, który wzbudza zaufanie. Niegdyś był kojarzony z ubóstwem – przez kolor szat mnichów czy zakonników. Oznacza bezpieczeństwo, dojrzałość, naturalność. Ten kolor wybierają marki nie tylko związane z produkcją czekolady i napojów kawowych – wśród nich znajdziemy również żywność organiczną i piwa. Nieodpowiedni dla marek związanych z finansami.
biały to balans i porządek. Oznacza czystość i klarowność sytuacji – komponuje się z każdym z kolorów. Jest czytelny i niezwykle lekki, dlatego idealnie sprawdzi się tam, gdzie zależy nam na zbudowaniu eleganckiego wizerunku i przejrzystości – na przykład przy reklamowaniu naturalnych kosmetyków, ubrań z ekologicznych materiałów.
zielony mówi o potrzebie znalezienia równowagi i bezpieczeństwa – szczególnie sprawdza się podczas promocji produktów bio
niebieski kolor kojarzy się bezpośrednio z czystym niebem lub wodą. Często symbolizuje mądrość, prawdę oraz lojalność. Wykorzystywany zarówno przez firmy ubezpieczeniowe oraz marki samochodów.

 

✅ To tylko niektóre z przykładów – zarówno kolorów, jak i branży, w których występują. Warto jednak pamiętać, że każdy człowiek dany kolor będzie odbierał inaczej, indywidualnie – poprzez pryzmat swoich doświadczeń i własnych skojarzeń, jak również przez czynniki społeczne. ⬅️