Blog

Przyciągnij grafiką, zatrzymaj treścią!

Avatar photo Klaudia

W większości jesteśmy wzrokowcami. Szybciej przetwarzamy obraz niż tekst. Jest to jeden z powodów, dla którego grafika w social mediach jest tak istotna. Zwizualizowanie graficzne tekstów pomaga w dotarciu do większej ilości osób. Obraz ma większą zdolność do wzbudzania w człowieku uczuć i emocji. A w momencie kiedy social media przesycone są całą masa przekazów – jest to szczególnie trudne zadanie. Kiedy scrollujesz bez końca swoją tablicę na facebook’u, przyznaj, że coraz mniej treści przyswajasz. Chyba, że… coś spowoduje, że zatrzymasz się chodź na krótką chwilę – jak na przykład właśnie ciekawa grafika! Na skuteczny post składa się interesujący tekst oraz dobra grafika. Lubimy patrzeć na to, co jest przyjemne dla naszego oka! Prawda?

 

Mniej, znaczy więcej!

 

Przede wszystkim należy pamietać, że nie ma przepisu na grafikę idealną. W social mediach spotykamy wielu zróżnicowanych grup odbiorców i dla każdego musimy znaleźć coś miłego dla oka! Co może wpływać na atrakcyjność grafiki? Minimalizm. W tłumie różnych zdjęć oraz grafik najbardziej wyróżniają się minimalistyczne i proste projekty. Minimalizm nie oznacza nudy. Warto próbować i ryzykować. Grafika przede wszystkim powinna być spójna, aby firma była rozpoznawalna. Nie bez powodu na grafice umieszczane jest logo oraz kolorystyka danej firmy. Jako użytkownicy facebooka wówczas zaczynamy kojarzyć daną markę. Co wiąże się z większą szansą na “zatrzymanie” się przy kolejnym wpisie firmy, która już wcześniej zdobyła cząstkę naszej uwagi.
Dlatego zastanówmy się jakie odczucie chcemy wywołać w naszych odbiorcach – zwizualizujmy to, a kiedy “złapiemy” obrazem to już tylko mały krok do tego, aby treść była zauważona. Czy nasza grafika do tego posta przykuła Twoja uwagę?