Blog

Dlaczego warto prowadzić profil firmowy na Facebooku?

Avatar photo Klaudia

Media społecznościowe pozwalają na kreowanie pozytywnego i wiarygodnego wizerunku firmy wśród Internautów. Szczególny wpływ w sieci ma portal Facebook, który gromadzi ponad 12 milionów Polaków. Na Facebooku możesz informować o nowościach w ofercie swojej firmy, pokazujesz innym swoje usługi lub produkty i co równie ważne – nawiązujesz bezpośredni kontakt ze swoim potencjalnym klientem.

Jakie korzyści dla mojej firmy płyną z prowadzenia profilu na Facebooku?

Prowadzenie fan page’a na Facebooku wpływa pozytywnie na poprawę wizerunku firmy, wzrost rozpoznawalności marki i wyróżnienie jej wśród konkurencji, co przekłada się ostatecznie na wzrost sprzedaży. Kolokwialnie rzecz ujmując, jeśli nie masz profilu na Facebooku to trochę tak, jakbyś nie istniał dla swojej grupy docelowej.

Promocja w social mediach jest tańsza od tej na innych nośnikach, a do tego bardzo skuteczna. Jej zaletą jest to, że zbliżasz się do klientów i nawiązujesz z nimi bezpośredni dialog – firma zyskuje nie tylko na wzroście sprzedaży, ale buduje pozytywną relację i więź ze swoim klientem.

Jakie są zagrożenia wynikające z nieprowadzenia profilu w ogóle?

Przede wszystkim firmy, które nie prowadzą jeszcze profilu na Facebooku mogą mieć w przyszłości kłopoty z wdrażaniem swojej strategii marketingowej i docieraniem do klientów ze swoim produktem w przyszłości. Klienci różnią się od tych sprzed lat i mają inne oczekiwania, które stale rosną. I tu z pomocą przychodzą media społecznościowe, które nastawione są na aktywną komunikację ze swoją grupą docelową.

Innym zagrożeniem wynikającym z nieposiadania konta facebook’owego jest ryzyko, że konkurencja lub inna osoba niepowołana podszyje się pod Twoją firmę i będzie prowadziła komunikację w Twoim imieniu, która szkodzić będzie wizerunkowi Twojej marki. Zawsze warto mieć kontrolę nad wszystkim, co dotyczy Twojej firmy.

Skąd mam pewność, że Facebook nie przestanie być modny? Czy prowadzenie profilu mi się opłaca?

Facebook nie jest zwyczajnym portalem, na którym jego użytkownicy tylko się spotykają. To gigant, który stale się rozwija, i który składa się z wielu elementów – posiada grupy dyskusyjne, możliwość dzielenia się zdjęciami i filmami, jest miejscem spotkań znajomych z pracy i szkoły. Facebook to również gry i inne rozrywki, wymiana dóbr i handel. Co więcej portal ten stale przybiera na sile, ciągle coś zmienia, ulepsza i modyfikuje – np. ogranicza przewagę konkurencji i proponuje funkcje działające na tej samej zasadzie w swoim portalu, co sprawia, że użytkownicy nie muszą szukać niczego poza nim.

Kolejnym dowodem na to, że Facebook szybko nie zniknie z listy popularnych portali jest fakt, że dzisiaj internauci mają możliwość zalogowania się na swoje ulubione strony za pomocą funkcji „Zaloguj się przez Facebooka”, co z kolei wiąże te konta z obecnością na Facebooku.

Czy są jakieś ryzyka, wynikające z prowadzenia Facebooka na własną rękę?

Prowadzenie Facebooka na własną rękę jest czynnością ryzykowną, choć często praktykowaną. Pierwszym ryzykiem jest możliwość kreowania wizerunku niespójnego, co wpływa na wiarygodność Twojej firmy. Internauci przywiązują ogromną wagę do formy – jest ona dziś nawet ważniejsza niż treść. Gdy profil na Facebooku jest prowadzony niedbale, bez pomysłu, chaotycznie i niespójnie, a grafiki wrzucane są przypadkowo i nie są specjalnie opracowane dla Twojej marki – klient traci zaufanie, gubi się i wybiera konkurencję.

Innymi pułapkami czyhającymi na przedsiębiorców prowadzących profil na własną rękę jest problem łamania praw autorskich. Dodawanie grafik ściągniętych z Internetu na własnym profilu to zwyczajna kradzież – tylko autorzy zdjęć,które znajdujesz w Internecie mają prawo je wykorzystywać i publikować. Nieprzestrzeganie tej zasady może grozić roszczeniami autora grafiki względem Twojej firmy, nie wspominając już o nadszarpniętym zaufaniu klientów i uszczerbku na wizerunku firmy.

Mówiąc o łamaniu praw nie wolno zapominać o tym, że Facebook ma swoje zasady, które bardzo często ulegają zmianie. Tylko osoby, które regularnie śledzą nowinki ze świata social mediów, są w stanie być na bieżąco ze wszystkimi aktualnościami. W regulaminie Facebooka jest mnóstwo zakazów – np. dotyczących formy prowadzenia konkursów lub używania facebookowych reakcji – które potrafią się zmieniać z dnia na dzień. Może się zdarzyć tak, że ktoś uprzejmie zgłosi łamanie praw na profilu Twojej firmy lub po prostu publicznie wskaże Twój błąd, co na pewno nie pozostanie bez echa.

Jak wygląda administracja kontem na Facebooku we współpracy z agencją ds. social mediów? Czy warto?

Warto – i nie piszemy tego tylko po to, by zachęcić Cię do skorzystania z naszej oferty. Jesteśmy ogromnymi fanami mediów społecznościowych i regularnie dokształcamy się w tym kierunku, pozostając na bieżąco z nowinkami ze światów marketingu i komunikacji społecznej. Facebook niczym nas nie zaskoczy, a my z wielką chęcią zajmiemy się administrowaniem konta Twojej firmy, z zaangażowaniem oddając się pozyskiwaniu nowych klientów i kreowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy.

Dodatkowo podczas naszej pracy korzystamy ze wsparcia grafików, którzy opracują stronę graficzną każdego posta, a Ty możesz mieć pewność, że w cenie niewielkiego abonamentu masz wszystko, by Twój profil facebook’owy zaliczał się do grona profesjonalnie prowadzonych i prężnie działających.

Administracja kontem na Facebooku we współpracy z agencją ds. social mediów polega na:

1) Wspólnym wyznaczeniu celów na samym początku współpracy i omówieniu koncepcji na prowadzenie Facebooka – klient wypełnia specjalnie przygotowany formularz i przesyła nam potrzebne dane oraz logo firmy.

2) Ustaleniu przez nas harmonogramu działań i tworzeniu postów na profil facebook’owy Twojej firmy, do których masz ciągły dostęp i nad którymi masz cały czas kontrolę.

3) Dostarczaniu przez Ciebie materiałów i nowinek ze świata Twojej firmy, by treści na profilu były zróżnicowane oraz jak najwierniej oddawały to, czym się zajmujesz.

Jako agencja ds. social mediów zajmujemy się także reklamą na Facebooku – jeśli będziesz chciał przeznaczyć dodatkowe środki na reklamę, wykorzystamy całą naszą wiedzą zdobytą podczas prowadzenia wielu profilów, by jak najlepiej skonfigurować reklamę i dotrzeć nią do dużego grona Twoich potencjalnych klientów.